Opublikowano Dodaj komentarz

Atak szybki

Poniżej prezentuję 3 gry, które możemy wykorzystać w młodszych kategoriach wiekowych podczas nauki ataku szybkiego. Odpowiednio modelując wielkość boiska gry te sprawdzą się tak naprawdę w każdej kategorii wiekowej, łącznie z seniorami.

1x1 na 2 bramki

Gra nr.1
1×1 na 2 małe bramki.
Organizacja: Pole gry 15x15m, strefa strzału ustawiona 5 metrów przed bramkami. Zawodnicy ustawieni według schematu 10 metrów przed strefą strzału.
Przebieg gry: Na sygnał ćwiczenie rozpoczyna zawodnik niebieski (1) wprowadzając piłkę do strefy strzału i uderza na bramkę (2). W momencie uderzenia rusza zawodnik czerwony (3) wykonując to samo zadanie, zaś niebieski po strzale staje się obrońcą i stara się odebrać piłkę przeciwnikowi (3). Po strzale zawodnika czerwonego rusza kolejny zawodnik niebieski, zaś zawodnik czerwony staje się obrońcą itd. Zawodnicy mogą uderzać na obie bramki.

1x1 na du+-e bramki

Gra nr.2
1×1 na 2 duże bramki
Organizacja: Zawodnicy ustawieni według schematu. Bramki ustawione w odległości 30m od siebie. Rozmiar bramek w zależności od wieku ćwiczących.
Przebieg: Na sygnał zawodnik niebieski wprowadza piłkę, po minięciu połowy wyznaczonego pola gry oddaje strzał na bramkę. W tym czasie analogiczne zadanie wykonuje zawodnik czerwony, zaś niebieski po uderzeniu staje się obrońcą. Po oddaniu strzału przez zawodnika czerwonego rusza kolejny niebieski, a czerwony staje się obrońcą itd.

atak szybki

Gra nr.3
3v3 lub 4v4 na 4 bramki
Organizacja: – Pole gry 25mx25m. Zawodnicy ustawieni według schematu.
Przebieg: Na sygnał określona liczba zawodników wbiega na boiska poprzez obiegnięcie bliższej własnej bramki (1). Trener wprowadza piłkę do gry (2). Zadaniem zawodników jest zdobycie gola na jedną z dwóch bramek przeciwnika. Strzał można oddać tylko z połowy przeciwnika. Po zdobyciu bramki, zawodnik który zdobył gola jak najszybciej zbiega, przybija piątkę koledze z drużyny stojącemu przy linii bocznej obok trenera i następuje zmiana zawodnika. W tym czasie drużyna która straciła bramkę, stara się wykorzystać krótką chwilę podczas której jest w przewadze i wyprowadzić kontratak, zanim drużyna przeciwna wykona zmianę.

W dwóch pierwszych grach możemy zastosować limit czasowy np czas trwania gry 2 minuty, każdy zawodnik liczy ile w tym czasie zdobył bramek. Wygrywa drużyna, która zdobyła więcej goli. Zadanie możemy powtórzyć kilkakrotnie.

Założenia wyżej wymienionych gier w młodszych kategoriach wiekowych:
– jak najszybsze wykończenie akcji wykorzystując przewagę czasową nad przeciwnikiem,
– wykorzystanie przewagi liczebnej w akcjach ofensywnych,
– jak największa liczba zdobywanych goli,
– dokładne oraz mocne podania i przyjęcia piłki,
– komunikacja,
– percepcja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *